Over moeilijk gedrag, onderzoeken en diagnoses binnen ons gezin.

donderdag 3 januari 2013

Gelukkig 2013!

 
Het nieuwe jaar is begonnen: de rust is weergekeerd.
Zo maf, maar zo waar.
Per 1 januari ging hier alles weer goed. Geen geharrewar tussen de kinderen, geen gezeur, geen gejank, geen dit, geen dat. Heerlijk! Wat heb ik genoten dinsdag.
Natuurlijk waren we druk met nieuwjaarsbezoekjes, maar we maken het al lang niet meer te gek.
Vroegere jaren, toen wel. Van hot naar het en van deur naar deur. Maar al gauw merkten we dat onze kinderen dat niet aankonden  en dat we onszelf er mee hadden. Heel het gezin lag dodelijk vermoeid te zijn de dagen na 1 januari. Dus daar zijn we toen mee gestopt.
Nu gaan we uit de kerk, rond 11 uur, naar een familie en aan het eind van de middag naar de andere familie.
We zorgen ervoor dat de hele familie bij de grootouders is, zodat we iedereen zien. Het werkt ideaal.

Stijn had knalerwtjes en een paar sissers. Ook wat luxere sissers, hij vond ze helemaal fantastisch. De rotjes die hij wilde kreeg hij niet. Hij is pas acht, ik vind het eng en houd mijn kinderen en mezelf liever zo veel mogelijk heel. Dus toen Stijn een knalerwtje tegen het raam gooide en pal daarna zo'n beetje in mijn laars, terwijl ik langsliep, wist ik het: jij bent er nog niet aan toe. Je kunt die verantwoordelijkheid niet aan. Klaar. Volgend jaar zien we wel weer verder.

Het is hier in huis nu muisstil. Alleen mezelf hoor ik rammen op het toetsenbord. Stijn is naar Boddaert. Laatste weekjes. Volgende week gaat hij afbouwen en 14 februari neemt hij afscheid. Laatste vakantie dus voor hem, dat hij hier heen kan. Genieten dus, mama! Jaja, doe ik wel. Gelukkig is er direct er na het logeerhuis, waar we de PGB nog voor hebben. We hebben, door Boddaert, niet veel gebruikt, maar de tijd loopt nog tot eind mei. Gelukkig kunnen we het nu dus lekker gaan inzetten!
Jesse is naar het logeerhuis nu. Tot zaterdag! Mmmm, heerlijk! En de meiden liggen nog op bed, zoals echte pubers betaamt in de vakantie. Omdat Joost werken is, zit ik hier dus alleen. Met de koffie. Net heb ik al de slaapkamers opgeruimd en gestoft en zometeen is de badkamer aan de beurt. Dan even lekker alles zuigen en ben ik weer helemaal klaar voor vandaag. Gisteren al de kerstzooi weggehaald. Sorry, maar zo was het: een zooi. Heerlijk, wat een rust weer. En zo is het eind van onze vakantie eigenlijk al aanwezig.  Zijn we al die lastige dagen weer doorgekomen en kunnen we nu weer heerlijk gewoon gaan doen.

Jullie wens ik allemaal een heel goed, gezond maar vooral gezegend 2013. Dank voor het meelezen van vorig jaar en voor dit jaar: veel blogplezier!

4 opmerkingen:

  1. Hoi,hoi...ook ik ben blij dat die 'rommelige' dagen voorbij zijn, hoor! Heerlijk weer in huis aan de gang. a.s Zaterdag nog nieuwjaarwensen van mn man zn kant, en volgende week bij mijn opa, met ooms tantes, nichten en neven.
    Geniet van de rust, regelmaat en jè dagje!
    Groetjes Hannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,hoi...ook ik ben blij dat die 'rommelige' dagen voorbij zijn, hoor! Heerlijk weer in huis aan de gang. a.s Zaterdag nog nieuwjaarwensen van mn man zn kant, en volgende week bij mijn opa, met ooms tantes, nichten en neven.
    Geniet van de rust, regelmaat en jè dagje!
    Groetjes Hannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jou en de jouwen een gezegend 2013 met vooral veel rust (in jullie hoofden).
    Ik lees je blog graag en hoop ook in 2013 weer veel te kunnen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook een gelukkig 2013!

    Ik ben ook heel blij dat de feestdagen voorbij zijn en het gewone dagelijkse ritme weer zijn intrede kan doen. Volgend weekend de kerstspullen weer opruimen, héérlijk. Dan veer ik helemaal op door de ruimte en lucht om me heen, hahaha.

    Groetjes, Puck

    BeantwoordenVerwijderen