Over moeilijk gedrag, onderzoeken en diagnoses binnen ons gezin.

vrijdag 9 november 2012

Formulieren invullen, data bedenken, gesprekken voeren....Pffff

Of ik even in wil vullen???
Ja hoor!
Ik ga naar de site, zoek de formulieren en begin. Maar o helpie, het zijn 17 A4-tjes!! Onderbreken is wel mogelijk, opslaan ook, ook al kan ik het daarna nergens meer vinden. Dus toch maar doorgaan.
Mijn hoofd barst bijna uit z'n voegen als ik anderhalf uur later klaar ben...

We zijn, op advies van BJZ, PGB aan het aanvragen voor Thera. Ze loopt met wat dingen vast en een individuele begeleider zou haar kunnen helpen. Oké. Advies van BJZ zelf, geld genoeg zeker??
Ben benieuwd.
Uiteraard had ik al een prachtig verslagje gemaakt en alle andere verslagen gekopieerd, maar het was nog niet genoeg...

Een dag of twee later krijg ik van het zorgkantoor bericht dat ze niet zeker weten of alle verantwoorde gelden wel betaalt mogen worden uit de PGB. Nee, ik weet het ook niet. Maar ja, wie niet waagt, niet wint!
Of ik even een toelichting wil maken en facturen mee wil sturen.
Hè, hè, eindelijk. Zou dit niet altijd moeten? Vooral die facturen? Zeker weten dat ze veel geld in het PGBbusje over houden, daar in Den Haag.
Maar goed, ik weer achter de pc om de toelichting te maken. Lastig, maar volgens mij is het wel gelukt.
Direct als het klaar is op de bus en nu maar afwachten.

Naast al dit papierwerk had ik de afgelopen week een tussenevaluatie op Boddaert, waar we ook een einddatum afspraken voor Stijn. Slikkkk, niet weer! Niet nu al!! De tranen sprongen me in de ogen en ik heb hun de professionaliteit maar verweten dat ze me altijd zo ver krijgen :-(

Direct daarna kwam de mentor van Stijn zelf bij ons thuis, om te observeren. Mooi niet, dacht Stijn en vertelde haar enthousiast over hoe hij speelt, waarmee en met wie.
De dag eerder was de juf op ouderbezoek geweest, waar hij ook al mee naar z'n zolderkamer ging om alles uit te leggen. Zulk bezoek bevalt hem wel!

Zonet nog even de kalender van volgend jaar bekeken: het logeerhuis en dagopvang vroeg er om. Zowel voor Stijn als voor Jesse is er weer plek. Nu ik weet wanneer Stijn afscheid gaat nemen kan ik hem direct inroosteren in de planning van de dagopvang.

Conclusie van dit alles? Waar ben ik druk mee? 't Is maar goed dat ik fulltime moeder ben.
En tegelijkertijd individueel begeleder van onze viertal! Voor noppes!

3 opmerkingen:

  1. Pfff... dat kost heel wat hersengekraak om alles goed ingevuld te krijgen... Hopelijk gaat alles een beetje zoals je wilt.

    Eigenlijk zou er voor de moeders ook salaris tegenover moeten staan. Het is geregeld niet makkelijk, je hebt nooit vrij en je moet af en toe zo flexibel zijn dat een elastiek er nog spierpijn van zou krijgen.... Het wordt zo onderschat hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een energie kost dat het die papieren-romslom
    ik ben er echt slecht in en voel me altijd enorm opgelucht als het weer klaar is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte in alles! Het vraagt zo veel van een moeder.
    Dat je elke dag de energie mag krijgen, die je nodig hebben, dat wens ik je toe. En dat mag je ook aan de Heere vragen.

    BeantwoordenVerwijderen