Over moeilijk gedrag, onderzoeken en diagnoses binnen ons gezin.

zaterdag 17 maart 2012

Gevaar!! Over buiten spelen

Wat een heerlijk weer he. Tjonge, mijn was hangt zelfs buiten en Stijn loopt voor te spelen.
Dat is iets nieuws. Gisteren zei Joost het nog: zoóó, is Stijn vóór???
De vorige zomer durfde hij dat echt niet. Dan moest ik hem nakijken als hij naar zijn buurtjes liep en weer ophalen ook.
Gisteren kwam iemand hem halen en ja hoor, daar ging hij. En vanmorgen zei hij dat hij zijn buurtje ging ophalen. Wat??? dat is echt voor het eerst. Dat durfde hij nooit. Want stel dat ze 'nee' zeggen! Is ook eng, want het lijkt dan net of ze 'nee' tegen jou zeggen.
Dus vanmorgen was hij weg. Zonder te bellen, gewoon op de bonnefooi! Wat een vooruitgang, wat geweldig!
Nu speelt hij met een buurtje en een onbekend meisje. Meisje lijkt nogal onder de indruk. Stijn heeft zijn politiepak aan en doet lekker stoer. Geweldig, ik spiek vanachter de ramen naar dit drietal.
Toch doet Stijn ook gevaarlijk. Hier moet ik zo eerst wat van zeggen.
Want ja, dat politiepak he.  Het is net of hij dan in een andere gedaante gaat. Die van politieman. Niet spelen, maar echt.
Dus zie ik Stijn op de weg staan. Midden op de weg, met zijn stopbordje in zijn hand en fluitje in de mond.
Gelukkig hebben we helemaal geen drukke straat en komen er meestal alleen maar medebewoners door, maar toch... Oei, daar toetert al een auto hoor ik. Gelukkig, nu is Stijn direct weer Stijn en loopt netjes aan de kant. Met een zwaaibeweging laat hij de auto door. Komt u maar meneertje, zo lijkt hij te zeggen. De auto rijdt voorzichtig verder, dank u chauffeur! en Stijn neemt zijn plek weer in. Toch maar even naar buiten lopen!

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig is de straat niet zo druk! Hou hem in de gaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja het loslaten is zo moelijk ik vind het nog steeds moeilijk hoor..We moeten ze net zo goed loslaten als een ander alleen anders. Hou hem maar goed in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen