Over moeilijk gedrag, onderzoeken en diagnoses binnen ons gezin.

donderdag 25 oktober 2012

Veranderingen: verbetering of achteruitgang?

Allereerst wil ik Jolanda even vragen of ze me wil mailen, zodat ik haar de woedemeter toe kan sturen. Ik zag je berichtje een beetje laat, heb daarop geantwoord, maar dat heb jij niet gezien denk ik... Mijn mailadres staat hiernaast, rechts.

Niet alle veranderingen zijn veranderingen ten goede, besef ik.
Zo heeft Boddaert het warme eten van het dagprogramma afgehaald. Het was voor de kinderen geen doel. Behalve voor onze Stijn dan, maar ja...één zo'n kind...
Vanaf deze week komt Stijn dus niet om kwart voor zeven thuis, maar om kwart voor zes. Ook al zoiets. Wij eten vaak vroeg in verband met de activiteiten van de oudere meisjes. Dat wordt voor Stijn dus op donderdag en vrijdag thuis warm eten, na ons. Lekker gezellig. Zal zijn eetlust zeker ten goede komen...

Dinsdagmorgen is de mentor van Stijn hier thuis geweest om zich voor te bereiden op thuisbegeleiding. Daar, op Boddaert blijft het gewoon goed gaan. Thuis is hij nog dagelijjks meerdere keren ontzettend kwaad. De omgeving is dan voor hem niet veilig. De meubels niet, wij niet.
Na een intensief gesprek en het bekijken van een filmpje wat ik had opgenomen tijdens een spelletje besluiten we dat ze volgende week weer komt. Nu met een 'plan van aanpak'.
Het zal wel veel worden  denk ik. Woensdag, donderdag, vrijdag naar Boddaert en dan dinsdag nog thuisbegeleiding? Of misschien maandag? Nou ja, anders gaat hij vrijdags maar niet. Als hij daar toch niet leerbaar is...

Deze kleur ?
Daar fluit je toch niet op??
Dinsdag is Stijn tussen de middag overgebleven op school Niet zomaar! Nee, in verband met blokfluitles... Hij wilde niet en gaf de brief hierover pas na de uiterste datum van inleveren aan mij. Slimmerd. Maar dan heeft hij het IQ van z'n mama verkeerd ingeschat. :D
School gebeld. Mailadres gekregen van de blokfluitmoeders. Gemaild. En ja hoor, hij kon er nog bij. Maar dat was niet wat hij wilde! HJij vond het doodeng. Afgesproken dat hij de eerste keer zou gaan, dat ik er bij zou blijven en dat hij daarna mocht kiezen: ja of nee.
Dinsdag was de eerste keer. Ik hoefde niet mee van hem! Maar moest wel even langs met geld. Daar zat hij: mijn stoere boy met een blokfluitje. Gelukkig niet de enige jongen, daarover waren we al geinformeerd!
En leuk dat hij het vond! Trouw oefent hij zijn  oefeningetjes: A A A A A A B B B B B B ...
Zo heerlijk om te horen, ahum! Maar ja, je moet simpel beginnen hè.

Voor mij betekent het dinsdags tussen de middag niemand thuis. Wat zal ik genieten! Lekker eens lunchen met een vriendin. Of gewoon een lange dag alleen. Strak plan, dat blokfluiten!
Dat is nu wat je noemt een goede verandering, een prachtige verbetering!

2 opmerkingen:

  1. O, zijn dagen worden erg vol zo! jammer dat dat eten komt te vervallen op B. Nou zit jij ermee. geef hem af en toe een pizza'tje in zijn eentje.

    Dat blokfluiten, heb je enig idee hoe groot de groep is? Voor mijn dochter was blokfluiten een crime omdat er veel geklierd werd en er een grote groep was. Voor kinderen die niet tegen prikkels kunnen is blokfluitles op sommige scholen een verschrikking hoor.

    Maar wel lekker, tussen de middag even niemand thuis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het warme eten op Boddaert vervalt. Het geeft je gezin die avonden even een soort rust. Misschien kan die thuisbegeleiding daar ook wat mee...

    Fijn dat je een keer in de week lekker een hele dag hebt. Kan je inderdaad lekker gezellig met een vriending lunchen of gewoon lekker thuis (is ook genieten vind ik zelf). en leuk dat hij blokfluitles ook leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen