Over moeilijk gedrag, onderzoeken en diagnoses binnen ons gezin.

zaterdag 27 april 2013

Ik ben speciaal, de binnenkant

Inmiddels is het 'Ik ben speciaal-programma' voor Stijn afgesloten. Onlangs waren we voor de laatste keer bij de juf en evalueerden we het programma.
Stijn heeft er veel van geleerd. Ik schreef er al over, klik hier om dat te lezen.
Nadat de buitenkant besproken was, kwam de binnenkant aan de orde: waar ben je goed in, wat kun je niet zo goed. Wat vinden andere mensen van je karakter?
Moeilijk was het, om goede dingen van Stijn op te schrijven. Ik moest echt heel diep nadenken, weet je dat? Lastig hoor, we zijn soms zo gespitst op het negatieve dat we het positieve niet meer zien. Gelukkig lukte het uiteindelijk toch wat te bedenken, dingen waar Stijn ook heel gelukkig mee was.
Vervelende dingen opschrijven ging een stuk makkelijker :-( , dat vond Joost ook.
Stijn vond het ook heel erg lastig allemaal: doe ik wel wat fout? Enne...waar bén ik eigenlijk goed in?Ook dat was lastig te zien: dat je kind niet goed weet wat zijn kwaliteiten zijn. Maar gelukkig heeft hij dat nu gehoord en gelezen van ons en weet hij dat we van hem houden, ondanks zijn goede of foute dingen.





Klik voor grotere foto's


Geen opmerkingen:

Een reactie posten